Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач

 Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:

1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):

  • усвідомити умову задачі;
  • записати її у скороченому вигляді;
  • зробити схему або малюнок (за потреби);
  • виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
  • виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
  • скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
  • виконати математичні дії й операції;
  • здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
  • аналізувати і будувати графіки;
  • користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
  • оцінити одержаний результат та його реальність.

2) раціональності обраного способу розв'язування;

3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).

Початковий рівень (1‑3 бали)

Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії

Середній рівень (4‑6 балів)

Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя

Достатній рівень (7‑ 9 балів)

Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку

Високий рівень (10‑ 12 балів)

Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі

Немає коментарів:

Дописати коментар